Dé webshop van Durea en haar winkeliers. Benieuwd hoe het werkt? Klik hier

Service

We helpen je graag!

We hebben een aantal veelgestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Bekijk onze uitgebreide FAQ of stel jouw vraag via onderstaande contactgegevens, dan beantwoorden we hem graag voor je.

Veelgestelde vragen

Over onze schoenen

  • Hoe weet ik of een schoen op voorraad is?

    Bekijk onze collectie en selecteer je favoriete model, kies de juiste wijdtemaat en lengtemaat. Als er een knop ‘online verkrijgbaar’ verschijnt is het artikel online op voorraad en kun je het artikel bestellen via onze webshop. In een uitzonderlijk geval kan het natuurlijk voorkomen dat iemand in de winkel op precies hetzelfde moment hetzelfde artikel als jij afrekent. Mocht dit voorkomen, dan krijg je van ons bericht en ontvang je je geld terug. Als de knop ‘verkrijgbaar in de winkel’ verschijnt betekent het dat we deze schoen in jouw maat bij de start van het seizoen hebben uitgeleverd aan de winkels die worden getoond. Let op. Dit is dus niet de actuele voorraad. Dus zie je iets leuks? Dan adviseren we om van tevoren even te bellen met de winkel om te checken of jouw favoriete model nog op voorraad is.

  • Kunnen mijn eigen steunzolen in de schoenen en sandalen?

    Durea schoenen en sandalen hebben altijd een verwisselbaar voetbed en bieden daardoor voldoende ruimte voor je eigen op maat gemaakte voetbed. Vergeet bij het passen niet om eerst het voetbed te verwijderen voordat je jouw eigen inlegzolen er in plaatst.

  • Waar vind ik het artikelnummer in mijn schoen?

    In al onze schoenen staat een productiestempel. Dit is een combinatie van cijfers en letters. Uit deze stempels kun je de lengtemaat, wijdtemaat, leestnummer, artikelnummer en productienummer aflezen. Zo weten we precies om welk artikel het gaat en kunnen we je beter adviseren. -Bij een laars vind je de productiestempel aan de binnenzijde van de rits. -Bij een veterschoen vind je de productiestempel aan de binnenzijde van de schoen. -Bij een sandaal vind je de productiestempel aan de binnenzijde van de hielband.

Bekijk alles

Bekijk onze collectie en selecteer je favoriete model, kies de juiste wijdtemaat en lengtemaat.

Als er een knop ‘online verkrijgbaar’ verschijnt is het artikel online op voorraad en kun je het artikel bestellen via onze webshop.

In een uitzonderlijk geval kan het natuurlijk voorkomen dat iemand in de winkel op precies hetzelfde moment hetzelfde artikel als jij afrekent. Mocht dit voorkomen, dan krijg je van ons bericht en ontvang je je geld terug.

Als de knop ‘verkrijgbaar in de winkel’ verschijnt betekent het dat we deze schoen in jouw maat bij de start van het seizoen hebben uitgeleverd aan de winkels die worden getoond.

Let op. Dit is dus niet de actuele voorraad. Dus zie je iets leuks? Dan adviseren we om van tevoren even te bellen met de winkel om te checken of jouw favoriete model nog op voorraad is.

Durea schoenen en sandalen hebben altijd een verwisselbaar voetbed en bieden daardoor voldoende ruimte voor je eigen op maat gemaakte voetbed. Vergeet bij het passen niet om eerst het voetbed te verwijderen voordat je jouw eigen inlegzolen er in plaatst.

In al onze schoenen staat een productiestempel. Dit is een combinatie van cijfers en letters. Uit deze stempels kun je de lengtemaat, wijdtemaat, leestnummer, artikelnummer en productienummer aflezen. Zo weten we precies om welk artikel het gaat en kunnen we je beter adviseren.

-Bij een laars vind je de productiestempel aan de binnenzijde van de rits.
-Bij een veterschoen vind je de productiestempel aan de binnenzijde van de schoen.
-Bij een sandaal vind je de productiestempel aan de binnenzijde van de hielband.

Over onze winkels

  • Waar is het dichtstbijzijnde Durea verkooppunt?

    In onze online winkelzoeker vind je al onze verkooppunten. Als je jouw postcode invoert vind je het dichtsbijzijnde verkooppunt.

  • Hebben jullie een eigen winkel?

    Nee, wij hebben geen eigen verkooppunt. Alle voorraad ligt bij onze winkeliers. Maar onze verkooppunten nemen graag de tijd om je een goed advies te geven.

  • Hoe vind ik een winkel met een grote Durea collectie?

    Door middel van onze online winkelzoeker vind je al onze verkooppunten. Onze excellent dealers, aangegeven met een E en een kroontje, hebben het grootste aanbod. Een excellent dealer heeft niet altijd alles wat je op onze website ziet in de winkel staan. Dus het is wel slim om je van tevoren even te oriënteren.

  • Waar verkopen ze Durea schoenen bij mij in de buurt?

    In onze winkelzoeker op onze website vind je alle Durea verkooppunten. Als je jouw postcode invoert vind je het dichtstbijzijnde verkooppunt.

Bekijk alles

In onze online winkelzoeker vind je al onze verkooppunten. Als je jouw postcode invoert vind je het dichtsbijzijnde verkooppunt.

Nee, wij hebben geen eigen verkooppunt. Alle voorraad ligt bij onze winkeliers. Maar onze verkooppunten nemen graag de tijd om je een goed advies te geven.

Door middel van onze online winkelzoeker vind je al onze verkooppunten. Onze excellent dealers, aangegeven met een E en een kroontje, hebben het grootste aanbod. Een excellent dealer heeft niet altijd alles wat je op onze website ziet in de winkel staan. Dus het is wel slim om je van tevoren even te oriënteren.

In onze winkelzoeker op onze website vind je alle Durea verkooppunten. Als je jouw postcode invoert vind je het dichtstbijzijnde verkooppunt.

Over onze service

  • Hoe kan ik mij afmelden voor de Durea nieuwsbrief?

    Dit kan onderaan de nieuwsbrief e-mail die je van ons hebt ontvangen. Scrol helemaal naar beneden in de e-mail en klik op "afmelden voor alle e-mails".

  • Hoe schrijf ik me in voor de Durea nieuwsbrief?

    Meld je direct aan voor de nieuwsbrief Scrol naar beneden op onze website, laat je e-mailadres achter en meld je direct aan voor de nieuwsbrief. Nieuwsbriefvoorkeuren beheren in pasprofiel Log in bij Mijn Durea of maak een pasprofiel aan. Bij Gegevens & voorkeuren kun je vervolgens aangeven dat je de nieuwsbrief wil ontvangen.

  • Wat voor garantie heb ik?

    Bij een klacht over een gekocht artikel adviseren we om contact op te nemen met de Durea dealer waar je de schoenen hebt gekocht. Durea hecht veel waarde aan de kwaliteit van haar producten. De garantie en de garantieperiode zijn conform de wettelijke rechten van de consument en vind je terug in de algemene voorwaarden. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop. Daarnaast geldt naast de wettelijke garantie ook nog een fabrieksgarantie op fabricagefouten. Heb je vragen over de garantie of twijfel je? Bij vragen en twijfels over garantie op een gekocht artikel adviseren we altijd om contact op te nemen met de Durea dealer waar je de schoenen hebt gekocht. De winkelier kan dan directe klantenservice bieden en hopelijk het probleem direct oplossen. De winkelier is op de hoogte van de services van Durea. Dus mocht het om een productiefout gaan, dan kan de winkelier hier gebruik van maken mocht dat nodig zijn.

  • Waar kan ik terecht met een klacht over een artikel?

    Bij een klacht over een gekocht artikel adviseren we je om contact op te nemen met de Durea dealer waar je de schoenen hebt gekocht. De winkelier kan dan directe klantenservice bieden en hopelijk het probleem direct oplossen. De winkelier is op de hoogte van de services van Durea. Dus mocht het om een productiefout gaan, dan kan de winkelier hier gebruik van maken mocht dat nodig zijn. Heb je de schoenen online gekocht? Meld bij je klacht altijd je bestelnummer, dan weet de Durea dealer over welk artikel het gaat. Het bestelnummer en de contactgegevens van jouw dealer vind je in je Durea account en op je bestelbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen. Kom je er met onze Durea dealer niet uit? Neem dan contact op met de Durea klantenservice.

Bekijk alles

Dit kan onderaan de nieuwsbrief e-mail die je van ons hebt ontvangen. Scrol helemaal naar beneden in de e-mail en klik op "afmelden voor alle e-mails".

Meld je direct aan voor de nieuwsbrief
Scrol naar beneden op onze website, laat je e-mailadres achter en meld je direct aan voor de nieuwsbrief.

Nieuwsbriefvoorkeuren beheren in pasprofiel
Log in bij Mijn Durea of maak een pasprofiel aan. Bij Gegevens & voorkeuren kun je vervolgens aangeven dat je de nieuwsbrief wil ontvangen.

Bij een klacht over een gekocht artikel adviseren we om contact op te nemen met de Durea dealer waar je de schoenen hebt gekocht.

Durea hecht veel waarde aan de kwaliteit van haar producten. De garantie en de garantieperiode zijn conform de wettelijke rechten van de consument en vind je terug in de algemene voorwaarden.
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop.

Daarnaast geldt naast de wettelijke garantie ook nog een fabrieksgarantie op fabricagefouten.

Heb je vragen over de garantie of twijfel je? Bij vragen en twijfels over garantie op een gekocht artikel adviseren we altijd om contact op te nemen met de Durea dealer waar je de schoenen hebt gekocht. De winkelier kan dan directe klantenservice bieden en hopelijk het probleem direct oplossen. De winkelier is op de hoogte van de services van Durea. Dus mocht het om een productiefout gaan, dan kan de winkelier hier gebruik van maken mocht dat nodig zijn.

Bij een klacht over een gekocht artikel adviseren we je om contact op te nemen met de Durea dealer waar je de schoenen hebt gekocht. De winkelier kan dan directe klantenservice bieden en hopelijk het probleem direct oplossen. De winkelier is op de hoogte van de services van Durea. Dus mocht het om een productiefout gaan, dan kan de winkelier hier gebruik van maken mocht dat nodig zijn.

Heb je de schoenen online gekocht? Meld bij je klacht altijd je bestelnummer, dan weet de Durea dealer over welk artikel het gaat. Het bestelnummer en de contactgegevens van jouw dealer vind je in je Durea account en op je bestelbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen.

Kom je er met onze Durea dealer niet uit? Neem dan contact op met de Durea klantenservice.

Heb je geen antwoord kunnen vinden op jouw vraag?
Bekijk onze uitgebreide FAQ

Of neem contact met ons op via:


Vind een Durea verkooppunt bij jou in de buurt

Volg de stappen
& bepaal jouw lengte- en wijdtemaat

Gebruik het maatadvies als indicatie. Voor het beste maatadvies kun je terecht bij een van onze durea servicepunten bij jou in de buurt.

Stap 1

Bepaal je lengtemaat
Meet de lengte van je voet, van je langste teen tot je hiel.

Stap 2

Bepaal je wijdtemaat
Meet de omtrek van jouw voet bij het breedste gedeelte, de bal van je voet.

Jouw schoenmaat
Oeps, er ging iets mis
lengtemaat
Naar stap 2
Bereken