Dé webshop van Durea en haar winkeliers. Benieuwd hoe het werkt? Klik hier

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag?

We krijgen dagelijks veel vragen binnen, denk aan: Kan ik langskomen in de fabriek? Hoe moet ik mijn schoenen onderhouden? Hoe weet ik of mijn favoriete schoenen op voorraad zijn in de winkel? We hebben ze voor je op een rijtje gezet.

 

Alle vragen over schoenen, pasvorm en onze fabriek

We hebben alle onderwerpen voor je op een rij gezet. Klik op het onderwerp waar je meer over wil weten.

Schoenen - Pasvorm & Advies - Maatvoering - Winkels - Schoenfabriek - Schoenverzorging

Alle vragen over de Durea webshop

Heb je een vraag over onze Durea webshop? We hebben alle onderwerpen voor je op een rij gezet. Klik op het onderwerp waar je meer over wil weten.

Bestellen - Betalen - Bezorgen - Retourneren - Service & Garantie

Veelgestelde vragen

Bestellen

  • Kan ik Durea schoenen ook online bestellen?

    Ja, dat kan. Via Durea.nl kun je een deel van onze collectie online bestellen. Durea.nl is een webshop waar verschillende Durea dealers hun eigen Durea voorraad online aanbieden. Als klant kun je zelf kiezen bij welke Durea dealer je een paar schoenen bestelt.

  • Kan iemand mij helpen met bestellen?

    Lukt het niet om zelf te bestellen? Bekijk hier de instructievideo. Mocht het bestellen echt net lukken,  dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Dan kijken we graag met je mee. Tijdens kantooruren is onze klantenservice telefonisch bereikbaar. Maar je mag ons ook altijd een mail sturen.

  • Ik zie iets leuks online op voorraad maar ik wil ze liever in de winkel passen, kan dat?

    Is het artikel online op voorraad? Dan kun je natuurlijk altijd even met de winkel bellen om te vragen of ze een artikel voor u apart zetten. Het is helaas (nog) niet mogelijk om een reservering of webshopbestelling op te halen in de winkel.

  • Bij wie bestel ik mijn schoenen?

    Durea.nl is een webshop waar verschillende Durea dealers hun eigen Durea voorraad online aanbieden. Daarbij zorgt Durea voor het draaiende houden van het online platform. En de Durea dealers zorgen voor de afhandeling en verzending van jouw order. Als klant kun je zelf kiezen bij welke Durea dealer je een paar schoenen besteld.

Ja, dat kan. Via Durea.nl kun je een deel van onze collectie online bestellen. Durea.nl is een webshop waar verschillende Durea dealers hun eigen Durea voorraad online aanbieden. Als klant kun je zelf kiezen bij welke Durea dealer je een paar schoenen bestelt.

Lukt het niet om zelf te bestellen? Bekijk hier de instructievideo.

Mocht het bestellen echt net lukken,  dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Dan kijken we graag met je mee. Tijdens kantooruren is onze klantenservice telefonisch bereikbaar. Maar je mag ons ook altijd een mail sturen.

Is het artikel online op voorraad? Dan kun je natuurlijk altijd even met de winkel bellen om te vragen of ze een artikel voor u apart zetten.

Het is helaas (nog) niet mogelijk om een reservering of webshopbestelling op te halen in de winkel.

Durea.nl is een webshop waar verschillende Durea dealers hun eigen Durea voorraad online aanbieden.

Daarbij zorgt Durea voor het draaiende houden van het online platform. En de Durea dealers zorgen voor de afhandeling en verzending van jouw order. Als klant kun je zelf kiezen bij welke Durea dealer je een paar schoenen besteld.

Betalen

  • Waar vind ik mijn factuur? 

    Heb je een btw-factuur nodig? Je kunt een factuur met btw opvragen bij jouw Durea dealer. In je Durea account en in de bestelbevestiging vind je de contactgegevens van jouw Durea dealer.

  • Op welke manieren kan ik betalen?

    Online kun je betalen met iDEAL.

  • Kan ik veilig betalen via Durea.nl?

    Het afrekenen van je bestelling gebeurt in een beveiligde internetomgeving. Zo kan er niemand stiekem met je mee kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding.  Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.

  • Kan ik ook achteraf betalen?

    Nee, helaas deze mogelijkheid bieden wij (nog) niet.

  • Is de verzending altijd gratis?

    Ja, verzenden binnen Nederland is altijd gratis.

Heb je een btw-factuur nodig? Je kunt een factuur met btw opvragen bij jouw Durea dealer. In je Durea account en in de bestelbevestiging vind je de contactgegevens van jouw Durea dealer.

Online kun je betalen met iDEAL.

Het afrekenen van je bestelling gebeurt in een beveiligde internetomgeving. Zo kan er niemand stiekem met je mee kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding.  Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.

Nee, helaas deze mogelijkheid bieden wij (nog) niet.

Ja, verzenden binnen Nederland is altijd gratis.

Bezorgen

  • Wat moet ik doen als ik mijn pakketje niet heb ontvangen?

    Controleer het volgende: De Track & Trace code van het pakket Je vindt deze in je verzendbevestiging. Controleer via de link wat de status is van het pakket. Is het tijdvak verschoven? Het bezorgadres Klopt het bezorgadres (straat, huisnummer en postcode) dat je hebt ingevuld? De brievenbus Heb je een ‘niet thuis’-bericht ontvangen? Dan is het pakket bij de buren bezorgd of de bezorger heeft een nieuw bezorgmoment ingepland. Weet je nog niet waar je pakketje blijft? Wacht dan even af, want meestal wordt een vertraagd pakketje de volgende dag bezorgd. Nog niks ontvangen? Neem dan contact met ons op, dan kijken we met je mee.

  • Kan ik mijn bestelling ook ophalen in de winkel?

    Het is (nog) niet mogelijk om een webshopbestelling op te halen in de winkel. Is het artikel online op voorraad en wil je graag in de winkel passen? Dan kun je natuurlijk altijd even met de winkel bellen om te vragen of ze een artikel voor u apart zetten.

  • Kan ik mijn bestelling volgen?

    Zodra onze Durea partner je bestelling klaar heeft staan voor verzending ontvang je van ons een e-mail met een Track & Trace code, zodat je de status van jouw bestelling kunt volgen.

  • Hoelang duurt het voordat ik mijn pakketje in huis heb?

    We sturen jouw bestelling zo snel mogelijk door naar de Durea dealer van jouw voorkeur. We hebben met onze dealers afgesproken dat ze het pakket zo snel mogelijk verzenden, uiterlijk binnen 2 werkdagen.

Controleer het volgende:

De Track & Trace code van het pakket
Je vindt deze in je verzendbevestiging. Controleer via de link wat de status is van het pakket. Is het tijdvak verschoven?

Het bezorgadres
Klopt het bezorgadres (straat, huisnummer en postcode) dat je hebt ingevuld?

De brievenbus
Heb je een ‘niet thuis’-bericht ontvangen? Dan is het pakket bij de buren bezorgd of de bezorger heeft een nieuw bezorgmoment ingepland.

Weet je nog niet waar je pakketje blijft?
Wacht dan even af, want meestal wordt een vertraagd pakketje de volgende dag bezorgd. Nog niks ontvangen? Neem dan contact met ons op, dan kijken we met je mee.

Het is (nog) niet mogelijk om een webshopbestelling op te halen in de winkel.

Is het artikel online op voorraad en wil je graag in de winkel passen? Dan kun je natuurlijk altijd even met de winkel bellen om te vragen of ze een artikel voor u apart zetten.

Zodra onze Durea partner je bestelling klaar heeft staan voor verzending ontvang je van ons een e-mail met een Track & Trace code, zodat je de status van jouw bestelling kunt volgen.

We sturen jouw bestelling zo snel mogelijk door naar de Durea dealer van jouw voorkeur. We hebben met onze dealers afgesproken dat ze het pakket zo snel mogelijk verzenden, uiterlijk binnen 2 werkdagen.

Durea Pasprofiel

  • Hoe maak ik een Durea account aan?

    Volg de volgende stappen om een Durea account aan te maken: Stap 1: Ga naar Mijn Durea Stap 2: Klik op de knop: Nog geen account? Maak direct aan! Stap 3: Vul een e-mailadres en wachtwoord in. Stap 4: Je ontvangt een e-mail om je account te verifiëren. Stap 5: Klik op de knop: Activeer Durea account in de e-mail en wacht even. Stap 6: Nu opent jouw Durea account en kun je jouw persoonlijke pasprofiel vullen. Kom je er niet uit? We helpen je graag verder, stuur jouw vraag naar info@durea.nl

  • Het lukt niet om mijn Durea account te verifiëren, wat nu?

    Heb je geen e-mail ontvangen? Als het goed is heb je een e-mail ontvangen om je account te verifiëren. Heb je niks ontvangen? Kijk in je spam box/ongewenste e-mail. E-mail gevonden? Volg de instructies in de e-mail. Krijg je een foutmelding na het klikken op de activatielink in de e-mail? - Bij de foutmelding staat de knop: opnieuw een verificatiecode aanvragen. - Als je op de knop klikt ontvang je opnieuw een e-mail om je account te verifiëren. - Klik op de knop: Activeer Durea account in de e-mail en wacht even. - Nu opent jouw Durea account en kun je jouw persoonlijke pasprofiel vullen. Kom je er nog niet uit? We helpen je graag verder, stuur jouw vraag naar info@durea.nl

Volg de volgende stappen om een Durea account aan te maken:

Stap 1: Ga naar Mijn Durea

Stap 2: Klik op de knop: Nog geen account? Maak direct aan!

Stap 3: Vul een e-mailadres en wachtwoord in.

Stap 4: Je ontvangt een e-mail om je account te verifiëren.

Stap 5: Klik op de knop: Activeer Durea account in de e-mail en wacht even.

Stap 6: Nu opent jouw Durea account en kun je jouw persoonlijke pasprofiel vullen.

Kom je er niet uit? We helpen je graag verder, stuur jouw vraag naar info@durea.nl

Heb je geen e-mail ontvangen?

Als het goed is heb je een e-mail ontvangen om je account te verifiëren. Heb je niks ontvangen? Kijk in je spam box/ongewenste e-mail. E-mail gevonden? Volg de instructies in de e-mail.

Krijg je een foutmelding na het klikken op de activatielink in de e-mail?

- Bij de foutmelding staat de knop: opnieuw een verificatiecode aanvragen.
- Als je op de knop klikt ontvang je opnieuw een e-mail om je account te verifiëren.
- Klik op de knop: Activeer Durea account in de e-mail en wacht even.
- Nu opent jouw Durea account en kun je jouw persoonlijke pasprofiel vullen.

Kom je er nog niet uit? We helpen je graag verder, stuur jouw vraag naar info@durea.nl

Maatvoering

  • In welke maten zijn Durea schoenen verkrijgbaar?

    We hebben schoenen in de lengtematen 2 t/m 10,5 UK  (35-45 EU). Daarnaast bieden we ook halve maten. Zo zijn we beter in staat de perfecte pasvorm te bieden aan zoveel mogelijk voeten.

  • In welke wijdtematen zijn Durea schoenen verkrijgbaar?

    Wijdtematen: D, E, G, H, K en M. De gemiddelde Nederlander heeft wijdte H, dit is de meest verkochtte wijdtemaat. In deze wijdtemaat starten we ook de ontwikkeling van een nieuw model.

  • Waarom hebben jullie niet alle schoenen in alle breedtematen?

    De keuze in breedtemaat wordt gebaseerd op de vraag. Wij als merk peilen de vraag bij onze verkooppunten: de winkeliers. Aan de hand hiervan bepalen we welke maten er in productie worden genomen. Is de vraag naar een bepaalde breedtemaat groot genoeg? Dan nemen we hem op in de collectie.

  • Hoe meet ik mijn lengte- en wijdtemaat?

    Met onze uitgebreide meetinstructies kun je eenvoudig thuis je voeten opmeten. Gebruik het maatadvies als indicatie. Voor het beste maatadvies kun je terecht bij een van onze Durea servicepunten bij jou in de buurt.

We hebben schoenen in de lengtematen 2 t/m 10,5 UK  (35-45 EU). Daarnaast bieden we ook halve maten. Zo zijn we beter in staat de perfecte pasvorm te bieden aan zoveel mogelijk voeten.

Wijdtematen: D, E, G, H, K en M. De gemiddelde Nederlander heeft wijdte H, dit is de meest verkochtte wijdtemaat. In deze wijdtemaat starten we ook de ontwikkeling van een nieuw model.

De keuze in breedtemaat wordt gebaseerd op de vraag. Wij als merk peilen de vraag bij onze verkooppunten: de winkeliers. Aan de hand hiervan bepalen we welke maten er in productie worden genomen. Is de vraag naar een bepaalde breedtemaat groot genoeg? Dan nemen we hem op in de collectie.

Met onze uitgebreide meetinstructies kun je eenvoudig thuis je voeten opmeten. Gebruik het maatadvies als indicatie. Voor het beste maatadvies kun je terecht bij een van onze Durea servicepunten bij jou in de buurt.

Pasvorm & Advies

  • Hoe meet ik mijn lengte- en wijdtemaat?

    Met onze uitgebreide meetinstructies kun je eenvoudig thuis je voeten opmeten. Gebruik het maatadvies als indicatie. Voor het beste maatadvies kun je terecht bij een van onze Durea servicepunten bij jou in de buurt.

  • Hoe weet ik of mijn schoenen goed passen?

    Een goede schoen is een schoen met de juiste pasvorm voor jouw voeten. Met voeten in allerlei soorten en maten is de juiste pasvorm voor iedereen anders. Daarom is het belangrijk om je voeten goed te meten en je schoenen goed te passen. Onze Durea dealers kunnen jou helpen bij het vinden van een schoen met de juiste pasvorm voor je voeten.

  • Moet ik de standaard inlegzolen verwijderen als ik ze pas met eigen zolen?

    Verwijder altijd eerst de standaard inlegzolen en pas de schoenen met je eigen inlegzolen. Zo weet je zeker dat de schoen goed past.

  • Hoe meet ik mijn schoenmaat?

    Je kunt je voeten het beste op laten meten in een schoenenspeciaalzaak. Doe je het liever zelf? Zet je voet op een stuk papier en zet een streep bij je langste teen en zet een streep aan de achterkant van je voet bij de hiel. De afstand tussen deze twee strepen is jouw voetlengte. Gebruik de maattabel om de juiste lengtemaat te bepalen.

Met onze uitgebreide meetinstructies kun je eenvoudig thuis je voeten opmeten. Gebruik het maatadvies als indicatie. Voor het beste maatadvies kun je terecht bij een van onze Durea servicepunten bij jou in de buurt.

Een goede schoen is een schoen met de juiste pasvorm voor jouw voeten. Met voeten in allerlei soorten en maten is de juiste pasvorm voor iedereen anders. Daarom is het belangrijk om je voeten goed te meten en je schoenen goed te passen.

Onze Durea dealers kunnen jou helpen bij het vinden van een schoen met de juiste pasvorm voor je voeten.

Verwijder altijd eerst de standaard inlegzolen en pas de schoenen met je eigen inlegzolen. Zo weet je zeker dat de schoen goed past.

Je kunt je voeten het beste op laten meten in een schoenenspeciaalzaak. Doe je het liever zelf? Zet je voet op een stuk papier en zet een streep bij je langste teen en zet een streep aan de achterkant van je voet bij de hiel. De afstand tussen deze twee strepen is jouw voetlengte. Gebruik de maattabel om de juiste lengtemaat te bepalen.

Retourneren

  • Waarom moet ik iets betalen voor het terugsturen van mijn schoenen?

    De verzending is bij ons altijd gratis. Kosten voor retourneren zijn voor de consument. Op deze manier dragen we samen bij aan meer bewustwording op het gebied van bestellen en retourneren en daarmee de impact op het milieu.

  • Kan ik mijn retour ook terugbrengen naar de winkel?

    Nee, op dit moment is het (nog) niet mogelijk om een pakket terug te brengen naar de winkel.

  • Kan ik een artikel ruilen?

    Nee, op dit moment is het (nog) niet mogelijk om een artikel te ruilen. Je kunt het ontvangen artikel retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.

  • Mag ik meerdere artikelen in 1 pakket naar 1 Durea dealer retourneren?

    Het is belangrijk om de schoenen terug te sturen naar de Durea dealer waarvan je ze hebt ontvangen. Je mag dus alleen retourzendingen combineren als het retouradres gelijk is. Komen de schoenen van verschillende dealers? Dan ontvang je per retouradres een verzendlabel en moet u de pakketten apart verzenden. Op deze manier kunnen we jouw retour snel verwerken en ontvang je snel je geld terug. Na het aanmelden van je retour(en) ontvang je de retourinstructies per e-mail.  

  • Ik zie niet alle retour aangemelde artikelen in mijn retourbevestigingsmail? 

    Je ontvangt een aparte e-mail voor de andere artikelen die je hebt teruggestuurd. Mocht dat niet zo zijn, dan kan je altijd contact met ons opnemen.

  • Wat zijn de retourinstructies?

    Je kunt artikelen eenvoudig retourneren door de volgende stappen te volgen: Deze instructies ontvang je ook per e-mail na het aanmelden van je retour. Stap 1 Controleer de retour te sturen artikelen Het is belangrijk om de schoenen in de originele staat en verpakking terug te sturen. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk. o Zitten de originele inlegzolen in de schoenen? o Zit de juiste schoen in de juiste schoenendoos? Zorg dat het artikelnummer, wijdte- en lengtemaat overeenkomen met de nummers op schoenendoos. Kun je de nummers niet vinden? Kijk op durea.nl/service/#schoenen. Stap 2 Maak het pakket klaar voor verzending Het is belangrijk om de schoenen terug te sturen naar de Durea dealer waarvan je ze hebt ontvangen. o In deze e-mail zie je naar welke Durea dealer jouw retour verzonden moet worden. o Per retourmelding ontvang je een verzendlabel met retouradres. o Je mag alleen retourzendingen combineren als het retouradres gelijk is. Stap 3 Stop de pakbon in de doos en plak het retourlabel op de doos o Stop de pakbon in de doos. De pakbon vind je in de doos bij je bestelling. o Print en plak het retourlabel op de doos. Het retourlabel vind je in de bijlage van deze e-mail. Stap 4 Verzend het pakket Breng je pakket binnen 7 dagen na het aanmelden van je retour naar een PostNL-punt voor verzending. Bewaar het verzendbewijs totdat je retour volledig is verwerkt en terugbetaald. Met het verzendbewijs kunnen we het pakket volgen van verzending tot bezorging en kunnen we je verder helpen mocht dit nodig zijn.

  • Mag ik mijn retourpakket verzenden via een andere verzender dan via post.nl?

    Helaas is het niet mogelijk om retouren via een andere verzendende partij te verwerken. Dit zal de terug betaling van uw order vertragen.

  • Mag ik mijn schoenen thuis uitproberen?

    Je mag de schoenen binnenshuis uitproberen zoals je dat in de winkel ook zou doen. Dat betekent op een schone ondergrond even rondlopen. Zodat je ze in de originele staat kunt retourneren mocht je dat willen.

  • Wanneer ontvang ik mijn geld terug na retourneren?

    Zodra onze Durea dealer jouw retourzending heeft ontvangen zal hij hem zo snel mogelijk verwerken. Als we je retourzending in goede orde hebben ontvangen, betalen we je zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 werkdagen terug. Voor de uitbetaling van het aankoopbedrag wordt het betaalmiddel gebruikt dat je hebt gekozen voor de aankoop. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

  • Hoe meld ik mijn retour aan?

    Dit regel je gemakkelijk zelf via je Durea account of via www.durea.nl/retour.

  • Hoe werkt retourneren? 

    Zitten jouw schoenen toch niet zoals verwacht? Dan kun je ze binnen 14 dagen retourneren. Dit regel je gemakkelijk zelf via je Durea account of via www.durea.nl/retour. Retourkosten zijn voor de consument en worden verrekend bij terugbetaling. Per e-mail ontvang je de retourinstructies voor het afhandelen van je retour.

  • Wat zijn de retourvoorwaarden?

    Je kunt artikelen eenvoudig binnen 14 dagen retourneren. Na het aanmelden van je retour krijg je nog eens 7 dagen de tijd om je schoenen terug te sturen. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Retourkosten zijn voor de consument en worden verrekend bij terugbetaling.

  • Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van artikelen? 

    De verzending is bij ons altijd gratis. Retourkosten zijn voor de consument en worden verrekend bij terugbetaling. De retourkosten van € 7,40 per retouradres worden op het terug te betalen bedrag ingehouden. Dat betekent: als je meerdere paren retourneert naar verschillende Durea dealers, dat je per zending retourkosten betaalt.

De verzending is bij ons altijd gratis. Kosten voor retourneren zijn voor de consument. Op deze manier dragen we samen bij aan meer bewustwording op het gebied van bestellen en retourneren en daarmee de impact op het milieu.

Nee, op dit moment is het (nog) niet mogelijk om een pakket terug te brengen naar de winkel.

Nee, op dit moment is het (nog) niet mogelijk om een artikel te ruilen. Je kunt het ontvangen artikel retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.

Het is belangrijk om de schoenen terug te sturen naar de Durea dealer waarvan je ze hebt ontvangen. Je mag dus alleen retourzendingen combineren als het retouradres gelijk is.

Komen de schoenen van verschillende dealers? Dan ontvang je per retouradres een verzendlabel en moet u de pakketten apart verzenden. Op deze manier kunnen we jouw retour snel verwerken en ontvang je snel je geld terug.

Na het aanmelden van je retour(en) ontvang je de retourinstructies per e-mail.

 

Je ontvangt een aparte e-mail voor de andere artikelen die je hebt teruggestuurd. Mocht dat niet zo zijn, dan kan je altijd contact met ons opnemen.

Je kunt artikelen eenvoudig retourneren door de volgende stappen te volgen:

Deze instructies ontvang je ook per e-mail na het aanmelden van je retour.

Stap 1 Controleer de retour te sturen artikelen
Het is belangrijk om de schoenen in de originele staat en verpakking terug te sturen. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk.

o Zitten de originele inlegzolen in de schoenen?
o Zit de juiste schoen in de juiste schoenendoos?

Zorg dat het artikelnummer, wijdte- en lengtemaat overeenkomen met de nummers op schoenendoos. Kun je de nummers niet vinden? Kijk op durea.nl/service/#schoenen.

Stap 2 Maak het pakket klaar voor verzending
Het is belangrijk om de schoenen terug te sturen naar de Durea dealer waarvan je ze hebt ontvangen.

o In deze e-mail zie je naar welke Durea dealer jouw retour verzonden moet worden.
o Per retourmelding ontvang je een verzendlabel met retouradres.
o Je mag alleen retourzendingen combineren als het retouradres gelijk is.

Stap 3 Stop de pakbon in de doos en plak het retourlabel op de doos
o Stop de pakbon in de doos. De pakbon vind je in de doos bij je bestelling.
o Print en plak het retourlabel op de doos. Het retourlabel vind je in de bijlage van deze e-mail.

Stap 4 Verzend het pakket

Breng je pakket binnen 7 dagen na het aanmelden van je retour naar een PostNL-punt voor verzending.

Bewaar het verzendbewijs totdat je retour volledig is verwerkt en terugbetaald. Met het verzendbewijs kunnen we het pakket volgen van verzending tot bezorging en kunnen we je verder helpen mocht dit nodig zijn.

Helaas is het niet mogelijk om retouren via een andere verzendende partij te verwerken. Dit zal de terug betaling van uw order vertragen.

Je mag de schoenen binnenshuis uitproberen zoals je dat in de winkel ook zou doen. Dat betekent op een schone ondergrond even rondlopen. Zodat je ze in de originele staat kunt retourneren mocht je dat willen.

Zodra onze Durea dealer jouw retourzending heeft ontvangen zal hij hem zo snel mogelijk verwerken. Als we je retourzending in goede orde hebben ontvangen, betalen we je zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 werkdagen terug.
Voor de uitbetaling van het aankoopbedrag wordt het betaalmiddel gebruikt dat je hebt gekozen voor de aankoop. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

Dit regel je gemakkelijk zelf via je Durea account of via www.durea.nl/retour.

Zitten jouw schoenen toch niet zoals verwacht? Dan kun je ze binnen 14 dagen retourneren. Dit regel je gemakkelijk zelf via je Durea account of via www.durea.nl/retour. Retourkosten zijn voor de consument en worden verrekend bij terugbetaling. Per e-mail ontvang je de retourinstructies voor het afhandelen van je retour.

Je kunt artikelen eenvoudig binnen 14 dagen retourneren. Na het aanmelden van je retour krijg je nog eens 7 dagen de tijd om je schoenen terug te sturen.

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Retourkosten zijn voor de consument en worden verrekend bij terugbetaling.

De verzending is bij ons altijd gratis. Retourkosten zijn voor de consument en worden verrekend bij terugbetaling. De retourkosten van € 7,40 per retouradres worden op het terug te betalen bedrag ingehouden. Dat betekent: als je meerdere paren retourneert naar verschillende Durea dealers, dat je per zending retourkosten betaalt.

Schoenen

  • Hoe weet ik of een schoen op voorraad is?

    Bekijk onze collectie en selecteer je favoriete model, kies de juiste wijdtemaat en lengtemaat. Als er een knop ‘online verkrijgbaar’ verschijnt is het artikel online op voorraad en kun je het artikel bestellen via onze webshop. In een uitzonderlijk geval kan het natuurlijk voorkomen dat iemand in de winkel op precies hetzelfde moment hetzelfde artikel als jij afrekent. Mocht dit voorkomen, dan krijg je van ons bericht en ontvang je je geld terug. Als de knop ‘verkrijgbaar in de winkel’ verschijnt betekent het dat we deze schoen in jouw maat bij de start van het seizoen hebben uitgeleverd aan de winkels die worden getoond. Let op. Dit is dus niet de actuele voorraad. Dus zie je iets leuks? Dan adviseren we om van tevoren even te bellen met de winkel om te checken of jouw favoriete model nog op voorraad is.

  • Kunnen mijn eigen steunzolen in de schoenen en sandalen?

    Durea schoenen en sandalen hebben altijd een verwisselbaar voetbed en bieden daardoor voldoende ruimte voor je eigen op maat gemaakte voetbed. Vergeet bij het passen niet om eerst het voetbed te verwijderen voordat je jouw eigen inlegzolen er in plaatst.

  • Moet ik de standaard inlegzolen verwijderen als ik ze pas met eigen zolen?

    Verwijder altijd eerst de standaard inlegzolen en pas de schoenen met je eigen inlegzolen. Zo weet je zeker dat de schoen goed past.

  • Mag ik mijn schoenen thuis uitproberen?

    Je mag de schoenen binnenshuis uitproberen zoals je dat in de winkel ook zou doen. Dat betekent op een schone ondergrond even rondlopen. Zodat je ze in de originele staat kunt retourneren mocht je dat willen.

  • Waar vind ik het artikelnummer in mijn schoen?

    In al onze schoenen staat een productiestempel. Dit is een combinatie van cijfers en letters. Uit deze stempels kun je de lengtemaat, wijdtemaat, leestnummer, artikelnummer en productienummer aflezen. Zo weten we precies om welk artikel het gaat en kunnen we je beter adviseren. -Bij een laars vind je de productiestempel aan de binnenzijde van de rits. -Bij een veterschoen vind je de productiestempel aan de binnenzijde van de schoen. -Bij een sandaal vind je de productiestempel aan de binnenzijde van de hielband.

Bekijk onze collectie en selecteer je favoriete model, kies de juiste wijdtemaat en lengtemaat.

Als er een knop ‘online verkrijgbaar’ verschijnt is het artikel online op voorraad en kun je het artikel bestellen via onze webshop.

In een uitzonderlijk geval kan het natuurlijk voorkomen dat iemand in de winkel op precies hetzelfde moment hetzelfde artikel als jij afrekent. Mocht dit voorkomen, dan krijg je van ons bericht en ontvang je je geld terug.

Als de knop ‘verkrijgbaar in de winkel’ verschijnt betekent het dat we deze schoen in jouw maat bij de start van het seizoen hebben uitgeleverd aan de winkels die worden getoond.

Let op. Dit is dus niet de actuele voorraad. Dus zie je iets leuks? Dan adviseren we om van tevoren even te bellen met de winkel om te checken of jouw favoriete model nog op voorraad is.

Durea schoenen en sandalen hebben altijd een verwisselbaar voetbed en bieden daardoor voldoende ruimte voor je eigen op maat gemaakte voetbed. Vergeet bij het passen niet om eerst het voetbed te verwijderen voordat je jouw eigen inlegzolen er in plaatst.

Verwijder altijd eerst de standaard inlegzolen en pas de schoenen met je eigen inlegzolen. Zo weet je zeker dat de schoen goed past.

Je mag de schoenen binnenshuis uitproberen zoals je dat in de winkel ook zou doen. Dat betekent op een schone ondergrond even rondlopen. Zodat je ze in de originele staat kunt retourneren mocht je dat willen.

In al onze schoenen staat een productiestempel. Dit is een combinatie van cijfers en letters. Uit deze stempels kun je de lengtemaat, wijdtemaat, leestnummer, artikelnummer en productienummer aflezen. Zo weten we precies om welk artikel het gaat en kunnen we je beter adviseren.

-Bij een laars vind je de productiestempel aan de binnenzijde van de rits.
-Bij een veterschoen vind je de productiestempel aan de binnenzijde van de schoen.
-Bij een sandaal vind je de productiestempel aan de binnenzijde van de hielband.

Schoenfabriek

  • Kan ik een bezoek brengen aan jullie fabriek? 

    Ja zeker! Je kunt onze schoenfabriek bezoeken tijdens een rondleiding. We nemen je mee in ons proces van ontwerp tot finish. Bekijk voor de geplande rondleidingen in onze agenda. Tijdens een rondleiding is het is helaas niet mogelijk om schoenen te passen en te kopen, omdat wij een productielocatie zijn en geen winkel, al onze voorraad staat bij onze winkeliers.

  • Waar worden mijn schoenen geproduceerd?

    Wij ontwikkelen onze collectie in onze schoenfabriek in Drunen (Nederland) en produceren voornamelijk in Tunesië en India. Met beide buitenlandse fabrieken werken we al meer dan 15 jaar samen en werken we volgens de 'Work Code and Ethics Agreement',  deze vind je terug op onze website.

Ja zeker! Je kunt onze schoenfabriek bezoeken tijdens een rondleiding. We nemen je mee in ons proces van ontwerp tot finish. Bekijk voor de geplande rondleidingen in onze agenda. Tijdens een rondleiding is het is helaas niet mogelijk om schoenen te passen en te kopen, omdat wij een productielocatie zijn en geen winkel, al onze voorraad staat bij onze winkeliers.

Wij ontwikkelen onze collectie in onze schoenfabriek in Drunen (Nederland) en produceren voornamelijk in Tunesië en India. Met beide buitenlandse fabrieken werken we al meer dan 15 jaar samen en werken we volgens de 'Work Code and Ethics Agreement',  deze vind je terug op onze website.

Schoenverzorging

  • Hoe moet ik mijn schoenen onderhouden?

    Voor het dragen is het altijd belangrijk om ze eerst in te spuiten met een goede vuil- en waterafstotende spray. Daarnaast plaatsen we elk seizoen een verzorgingsadvies van de nieuwste modellen op onze site.

Voor het dragen is het altijd belangrijk om ze eerst in te spuiten met een goede vuil- en waterafstotende spray. Daarnaast plaatsen we elk seizoen een verzorgingsadvies van de nieuwste modellen op onze site.

Service & Garantie

  • Hoe kan ik mij afmelden voor de Durea nieuwsbrief?

    Dit kan onderaan de nieuwsbrief e-mail die je van ons hebt ontvangen. Scrol helemaal naar beneden in de e-mail en klik op "afmelden voor alle e-mails".

  • Hoe schrijf ik me in voor de Durea nieuwsbrief?

    Meld je direct aan voor de nieuwsbrief Scrol naar beneden op onze website, laat je e-mailadres achter en meld je direct aan voor de nieuwsbrief. Nieuwsbriefvoorkeuren beheren in pasprofiel Log in bij Mijn Durea of maak een pasprofiel aan. Bij Gegevens & voorkeuren kun je vervolgens aangeven dat je de nieuwsbrief wil ontvangen.

  • Wat voor garantie heb ik?

    Bij een klacht over een gekocht artikel adviseren we om contact op te nemen met de Durea dealer waar je de schoenen hebt gekocht. Durea hecht veel waarde aan de kwaliteit van haar producten. De garantie en de garantieperiode zijn conform de wettelijke rechten van de consument en vind je terug in de algemene voorwaarden. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop. Daarnaast geldt naast de wettelijke garantie ook nog een fabrieksgarantie op fabricagefouten. Heb je vragen over de garantie of twijfel je? Bij vragen en twijfels over garantie op een gekocht artikel adviseren we altijd om contact op te nemen met de Durea dealer waar je de schoenen hebt gekocht. De winkelier kan dan directe klantenservice bieden en hopelijk het probleem direct oplossen. De winkelier is op de hoogte van de services van Durea. Dus mocht het om een productiefout gaan, dan kan de winkelier hier gebruik van maken mocht dat nodig zijn.

  • Waar kan ik terecht met een klacht over een artikel?

    Bij een klacht over een gekocht artikel adviseren we je om contact op te nemen met de Durea dealer waar je de schoenen hebt gekocht. De winkelier kan dan directe klantenservice bieden en hopelijk het probleem direct oplossen. De winkelier is op de hoogte van de services van Durea. Dus mocht het om een productiefout gaan, dan kan de winkelier hier gebruik van maken mocht dat nodig zijn. Heb je de schoenen online gekocht? Meld bij je klacht altijd je bestelnummer, dan weet de Durea dealer over welk artikel het gaat. Het bestelnummer en de contactgegevens van jouw dealer vind je in je Durea account en op je bestelbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen. Kom je er met onze Durea dealer niet uit? Neem dan contact op met de Durea klantenservice.

Dit kan onderaan de nieuwsbrief e-mail die je van ons hebt ontvangen. Scrol helemaal naar beneden in de e-mail en klik op "afmelden voor alle e-mails".

Meld je direct aan voor de nieuwsbrief
Scrol naar beneden op onze website, laat je e-mailadres achter en meld je direct aan voor de nieuwsbrief.

Nieuwsbriefvoorkeuren beheren in pasprofiel
Log in bij Mijn Durea of maak een pasprofiel aan. Bij Gegevens & voorkeuren kun je vervolgens aangeven dat je de nieuwsbrief wil ontvangen.

Bij een klacht over een gekocht artikel adviseren we om contact op te nemen met de Durea dealer waar je de schoenen hebt gekocht.

Durea hecht veel waarde aan de kwaliteit van haar producten. De garantie en de garantieperiode zijn conform de wettelijke rechten van de consument en vind je terug in de algemene voorwaarden.
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop.

Daarnaast geldt naast de wettelijke garantie ook nog een fabrieksgarantie op fabricagefouten.

Heb je vragen over de garantie of twijfel je? Bij vragen en twijfels over garantie op een gekocht artikel adviseren we altijd om contact op te nemen met de Durea dealer waar je de schoenen hebt gekocht. De winkelier kan dan directe klantenservice bieden en hopelijk het probleem direct oplossen. De winkelier is op de hoogte van de services van Durea. Dus mocht het om een productiefout gaan, dan kan de winkelier hier gebruik van maken mocht dat nodig zijn.

Bij een klacht over een gekocht artikel adviseren we je om contact op te nemen met de Durea dealer waar je de schoenen hebt gekocht. De winkelier kan dan directe klantenservice bieden en hopelijk het probleem direct oplossen. De winkelier is op de hoogte van de services van Durea. Dus mocht het om een productiefout gaan, dan kan de winkelier hier gebruik van maken mocht dat nodig zijn.

Heb je de schoenen online gekocht? Meld bij je klacht altijd je bestelnummer, dan weet de Durea dealer over welk artikel het gaat. Het bestelnummer en de contactgegevens van jouw dealer vind je in je Durea account en op je bestelbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen.

Kom je er met onze Durea dealer niet uit? Neem dan contact op met de Durea klantenservice.

Winkels

  • Waar is het dichtstbijzijnde Durea verkooppunt?

    In onze online winkelzoeker vind je al onze verkooppunten. Als je jouw postcode invoert vind je het dichtsbijzijnde verkooppunt.

  • Hebben jullie een eigen winkel?

    Nee, wij hebben geen eigen verkooppunt. Alle voorraad ligt bij onze winkeliers. Maar onze verkooppunten nemen graag de tijd om je een goed advies te geven.

  • Hoe vind ik een winkel met een grote Durea collectie?

    Door middel van onze online winkelzoeker vind je al onze verkooppunten. Onze excellent dealers, aangegeven met een E en een kroontje, hebben het grootste aanbod. Een excellent dealer heeft niet altijd alles wat je op onze website ziet in de winkel staan. Dus het is wel slim om je van tevoren even te oriënteren.

  • Waar verkopen ze Durea schoenen bij mij in de buurt?

    In onze winkelzoeker op onze website vind je alle Durea verkooppunten. Als je jouw postcode invoert vind je het dichtstbijzijnde verkooppunt.

In onze online winkelzoeker vind je al onze verkooppunten. Als je jouw postcode invoert vind je het dichtsbijzijnde verkooppunt.

Nee, wij hebben geen eigen verkooppunt. Alle voorraad ligt bij onze winkeliers. Maar onze verkooppunten nemen graag de tijd om je een goed advies te geven.

Door middel van onze online winkelzoeker vind je al onze verkooppunten. Onze excellent dealers, aangegeven met een E en een kroontje, hebben het grootste aanbod. Een excellent dealer heeft niet altijd alles wat je op onze website ziet in de winkel staan. Dus het is wel slim om je van tevoren even te oriënteren.

In onze winkelzoeker op onze website vind je alle Durea verkooppunten. Als je jouw postcode invoert vind je het dichtstbijzijnde verkooppunt.

Heb je geen antwoord kunnen vinden op jouw vraag?

We helpen je graag!


Vind een Durea verkooppunt bij jou in de buurt